Mapa stránky Preskočiť navigáciu k obsahu
Internetová žiacka knižka Jedálny lístok

Novinky

Časový a priestorový harmonogram vyučovania od 8.6. do 12.6.2020

05.06.2020

Vážení rodičia, milí žiaci, oznamujeme Vám časový a priestorový harmonogram vyučovania od 8.6 do 12.6.2020. Každý deň začíname postupne od 7.15 hod. do 7.40 hod. a končíme postupne od 15.45 hod. do 16.20 hod..

Informácie k vyučovaniu žiakov od 1. 6. 2020

25.05.2020

Vážení rodičia, postupne Vás budeme informovať o podrobnostiach k vyučovaniu žiakov od 1.6. 2020. V prípade zmien a doplnkov, budeme informácie AKTUALIZOVAŤ.

Vyhlásenie o bezinfekčnosti žiaka 1. - 5. ročníka - NOVÉ

21.05.2020

Vážení rodičia, pri nástupe žiaka 1.6.2020 na vyučovanie bude potrebné zákonným zástupcom predložiť vyplnené a podpísané Vyhlásenie o bezinfekčnosti žiaka.

Chystáme sa do školy

20.05.2020

Vážení rodičia, v súvislosti s prípravou na otvorenie škôl pre žiakov 1.- 5. ročníka od 1.6.2020, si Vás dovoľujeme požiadať o vyjadrenie Vášho záujmu o nástup Vášho dieťaťa opäť do školy

2. miesto - krajské kolo biologickej olympiády

17.05.2020

15. mája sa konalo dištančne Krajské kolo 54. ročníka biologickej olympiády kategórie C.

Všetky novinky

Niečo na jarné čítanie

11.04.2020

Takto doma tvoria naši žiaci.

  Majstrovstvá Slovenska v coursingu - Barbora Reviľáková

            (Môj najkrajší zážitok)

       Ráno som vstala, naraňajkovala , umyla a prezliekla sa. Pripravila som môjho psíka na cestu a mohli sme vyraziť do Banskej Bystrice.

       Keď sme prišli  čakala nás registrácia. Kde ho oficiálne namerali na 33cm. Bolo tam veľa psov. Kým psy pred nami odbehli behy, sme si našli kamarátku Moniku so Shastou. Spolu sme chodili po stánkoch, prechádzali sa a bavili sa. Čakal nás prvý beh s Riškom, malá čierno-biela sheltia.  Asko to odbehol perfektne a za prvý beh dostal 167 bodov. Zase sme sa stretli s Monikou a prechádzali sa. Pomohla som aj organizátorke s cenami. A zase sme sa pripravovali na druhý beh,  pred behom musíme psíka rozcvičiť, poriadne ponaťahovať svaly a obliecť rozlišovaciu dečku. Druhý beh behal s kríženkou jack russel terriera. Asko s Adelkou behali úžasne. Za tento beh získal 174 bodov. Kým si všetko pripravili  na  vyhodnotenie zašli sme s Adelkou a jej majiteľom na prechádzku. Prišli sme presne na čas. A začalo sa vyhodnotenie. Naša kamarátka Pixie skončila na 1. mieste vo svojej kategórii, takže sa stala majsterka Slovenska . Shasta  vo svojej kategórii 5. a Adelka sa stala taktiež majsterkou! Riško 3. a môj šikuliak skončil 1. vo svojej kategórií a zároveň aj celkový víťaz preteku.

Túra na Kráľovú studňu - Jozef Reviľák

 

          Bolo prázdninové ráno. S celou rodinou sme mali naplánovanú túru na Kráľovu studňu. Je to miesto v blízkosti slovensko – poľskej hranice nad obcou Lenartov, v ktorej bývajú moji starí rodičia.

„Vstávame!“ zvolala babka na celý dom. „Ešte trošku,“ pomyslel som si. Po chvíli mi do ucha začala kričať moja sestra Barbora: „Vstávame, vstávame!“ Tak som vstal, naraňajkoval som sa a umyl sa.  Pri obliekaní som sa opýtal: „Kde mám svoje veci?“ „Čo si mám obliecť?“ Veci boli prichystané na kresle. Do tašiek sme si ešte pripravili jedlo na opekačku a pitie. „Už som sa tešil.“ Rozdelili sme sa do skupín. Starí rodičia s mamkou autom a my zvyšok peši. Samozrejme sme nemohli nechať doma psov Aska a Sebiho. „A musia ísť s nami aj oni?“ naštvane som povedal. Nie žeby som ich nemal rád, no bál som sa, že sa  nám v lese stratia. Cesta nebola náročná. Len na určitých miestach bolo prudké stúpanie. „My už nevládzeme.“ „Oddýchnime si trošku,“ povedali sme so sestrou. No vždy nám odvetili: „Už len trochu a budeme tam.“ Tak sme vstali a išli ďalej. Po chvíli sme sa zastavili a všimol som si, že nám ušiel Asko. Opýtal som sa: „Kde je Asko?“ Nikto to nevedel . Ocko po chvíli odpovedal: „Poďme ďalej, on sa ukáže.“ Tak sme išli ďalej a za okamih sa nám Asko ukázal na ceste. Barbora povedala: „Tu si!“ „Hovoril som, že sa nájde,“ povedal ocko. Onedlho sme prišli do cieľa. Tam sme sa stretli s druhou skupinou. My sme sa išli hrať na malé ihrisko, zbierať huby  a  zašli sme pozrieť aj rozhľadňu. „Pozrite aký krásny výhľad,“ zakričal som.  Starí rodičia nám zatiaľ opekali klobásu a slaninku. Babka zvolala: „Deti, jesť!“  „Mňam, mňan, to je výborné,“ zvolal som. Všetci sme boli prejedení. Trošku sme ešte zostali, aby nám strávilo. Potom sme upratali  a išli sme pomaly domov. Jedná skupina znovu autom a ostatní pešo.

Cesta domov bola  oveľa  ľahšia ako tam. Nikto sa nestratil a ani nespadol. Bol to veľmi pekný výlet. „Musíme si to zopakovať aj na budúci rok,“ vykríkol som. Večer sa nám pokazil bojler a my sme museli zvoliť umývanie v lavóroch.

Lenivosť - Beáta Herichová

Bolo krásne piatkové ráno. Zobudila som sa na mamin hlas: „ Beátka vstávaj, už je veľa hodín!“ Keďže sa mi nechcelo vstávať,  lenivo som mame odpovedala:„Mamka nechaj ma ešte spať“.

Asi po 20 min. vošiel do detskej izby otec: ,, Vstávajte vy spachtoši, raňajky sú už na stole“ skríkol otec.  Cestou do kuchyne si šomral: ,,To nie je možné, takto dlho spávať!“ Potichu som povedala bratovi: ,, Vstávajme!“

A tak sme vstali a sadli sme si pred televízor, mama na nás kričí: ,,Poďte jesť!“ Ale naša lenivosť bola silnejšia ako hlad.

Konflikty a ich riešenie - Ema Kováčová

(úvaha)

       Konflikty, hádky, nezhody... Myslím, že ich poznajú všetci. Stretávame sa s nimi každodenne v domácnosti, práci ale aj v škole medzi žiakmi. Ale prečo tie konflikty vlastne vznikajú? A ako ich riešiť?    

       Nezhody medzi ľuďmi vznikajú už od malého veku, väčšinou kvôli nášmu osobnému názoru. Stretávame sa s tým už v škôlke, kde sa riešia maličkosti, napríklad kto komu ukradol autíčko. Podľa mňa sú to nezávažné veci, ktoré sú o minútu zabudnuté. Myslím si, že podobne to prebieha aj v prvých ročníkoch základnej školy.  Na druhom stupni je to už asi trochu ťažšie. Deti dospievajú a ich konflikty môžu prejsť až do šikanovania, diskriminácie a netolerancie. V tomto prípade to musí vedenie školy riešiť. Ja by som to riešila najprv dohovorom, a keby sa to nezlepšilo, tak by som oboznámila rodičov. Podľa mňa by sa mali na školách zaviesť prednášky o riešeniach rôznych konfliktov a ako im zabrániť.

       Myslím si, že viac konfliktní ľudia sú práve tí, ktorí vyrastali v zlých podmienkach, kde sú hádky každodennou súčasťou. Vekom určite konflikty pribúdajú a sú oveľa závažnejšie. Podľa mňa sa im úplne zabrániť nedá, ale dajú sa obmedziť dobrou výchovou, a keď budú ľudia k sebe ohľaduplní, milí, nesebeckí, tolerantní a budeme sa vedieť prispôsobovať. Alebo sa mýlim?

 

 

Konflikty v žiakom kolektíve - Timea Velková

 

 

Riešenie konfliktov medzi žiakmi je veľmi ťažké. Pretože deti si chcú vzniknuté problémy riešiť samé a po svojom. Keď už je do toho zatiahnutý pedagóg problém sa začne riešiť intenzívne so zámerom vyriešiť to čo najrýchlejšie a najjednoduchšie.

No pri deťoch je to často zložité keďže každé si povie svoju pravdu, ktorá je často upravená, aby hrala  v prospech jeho. Takže z pedagóga  sa stáva policajt, ktorý na vyriešenie problému musí zistiť pravdu od prípadných svedkov. Ale ak svedkovia nie sú problém sa rieši ťažšie. Žiakov je najlepšie zobrať od ostatných, ktorých sa to netýka a porozprávať sa v súkromí. Bude dobré ak sa situácia mierne odľahčí, aby deti o probléme ľahšie rozprávali. No ak k riešeniu nepomôže ani toto,pedagóg je nútený zapojiť do konfliktu rodičov. Podľa mňa sú 3 typy rodičov. Prvý typ rodiča je ten, ktorý nechce priznať, že jeho dieťa by bolo schopné niečo také urobiť a bude ho do poslednej chvíle neustále obhajovať. Keďže v jeho prítomnosti je “krotké” no v škole je ako všetci vedia “odtrhnuté z reťaze”. Druhý typ rodiča je ten, ktorý je na svoje dieťa prísny a bude od neho okamžite vyžadovať aby sa priznalo, no zapojí do toho množstvo emócií. Čo dieťa uvedie do stresu a buď sa pod nátlakom prizná alebo sa uzavrie. Tretí typ rodiča je ten, ktorý rieši všetko s chladnou hlavou a nechá svoje dieťa rozprávať. A keďže ho dobre pozná, pretože sa mu venujerozozná, keď dieťa jeho  klame.

V prítomnosti rodičov sa problém väčšinou vyrieši a deti sa uzmieria. No staršie deti nerady riešia problém so svojimi rodičmi a je lepšie nechať ich,aby si vyriešili problém samé.